Kezdőlap » Egészség » 5 dolog, ami nélkül ne indulj neki a futásnak

5 dolog, ami nélkül ne indulj neki a futásnak

2017-07-17

Itt a jó idő és ilyenkor az emberekben ellenállhatatlan vágy lobban fel a sportok iránt, még akkor is, ha az egész telet a szobájában kuksolva a monitor előtt töltötte egy chipses tál társaságában. Mi persze nem vagyunk elítélőek, minden kezdő futót szívesen látunk és csak biztatni tudjuk őket, hogy bármilyen nehéznek is tűnik most, ne csüggedjenek. Csak az elindulás fájdalmas, de minden megtett kilométer és leadott kiló kárpótolni fog minket.

De mielőtt még annyira előrerohannánk, szeretnénk adni pár jó tippet és tanácsot kezdőtársainknak, hogy mégis mik azok a hasznos Kütyük, amiket érdemes beszerezni futáshoz.

  1. Megfelelő felszerelés

Az emberek nyáron nem csinálnak túlzottan nagy gondot a futóöltözékből, hiszen úgy is meleg van, elég csak egy rövidnadrág, trikó meg egy tornacipő és már indulhatunk is, nem igaz? Hát nem! A jó kis kínai fekete tornacipő, amit anno alsó iskolásként a lábainkra erőltettek mindenre alkalmas, csak épp sportolásra nem. A lehető legegészségtelenebb cipőnek csúfolt valami, amit a lábunkra húzhatunk.

A megfelelő futófelszerelés nem abba a kategóriába tartozik, mint a pulzusmérő óra, amit érdemes megvenni, de már csak akkor, ha tényleg belejöttünk a futásba és látjuk, hogy ennek van jövője. Megfelelő futófelszerelés nélkül egy fél kilométert sem érdemes megtenni, mert egy rosszul megválasztott cipő bizony komoly gondokat okozhat, akár hosszútávon is.

Szóval mielőtt bármire pénzt adnánk ki, elsőnek egy jó futócipőt vásároljunk és majd ezek után jöhet minden más.

  1. Multifunkcionális sportoló övtáska

A vízpótlás nyáron, a melegben kifejezetten fontos, pláne ha még a nagy futkorászással azt a kis mennyiséget is kiizzadjuk, ami a szervezetünkben van. Ilyenkor nagyon könnyen kiszáradhatunk, ezért fontos, hogy odafigyeljünk a megfelelő folyadékbevitelre.

Viszont sok mindenki otthon hagyja a vizet, mivel nem tud vele mit kezdeni. Tényleg nem a legjobb megoldás az, ha a kezedben cipeled a palackot, mivel csak idegesíteni fog, ahogy a kezedben lögybölődik a víz és még a mozgásban is hátráltat.

Ezért is jó, ha beújítasz magadnak egy multifunkcionális sportoló övtáskát, amit ha a derekadra kötsz, bele tudod dugdosni a flakonokat, cipzáros zsebébe pedig még energiaszeleteket is csempészhetsz, ami főleg hosszútávfutóknak jön jól. De csak ha a parkba megyünk le kocogni, akkor is megérdemeljük a jutalom müzli szeletünket, ami rögtön kéznél lesz egy ilyen táskának köszönhetően.

  1. Sport spray kulacs

Ha már van hova tenni a vizes palackunkat, már csak azt kell kitalálni, hogy mibe tegyük a vizet magát? Persze egy kifogyott kólásflakon is megtenné, de hát miért érnénk be ennyivel, ha akad ennél jobb megoldás is? Mi, nagy sportolóként amúgy sem iszunk kólát, nem igaz?

Egy olyan sportkulacs, ami részben sprayként is működik, nagyon jó szolgálatot tud tenni a forróságban, hiszen nem csak inni tudunk belőle, de könnyen lehűsíthetjük magunkat azzal, ha magunkra fröcskölünk vele egy kis vizet, akár anélkül, hogy emiatt meg kelljen állni.

Ráadásul még menőn is néz ki, hiszen egy komoly futóhoz nem akármilyen vizes flakon dukál, nem de?

  1. Karra köthető sport telefontartó

Manapság már a mosdóba se megyünk a telefonunk nélkül, akkor futáskor miért hagynánk otthon? Amúgy is tökéletes futó applikációk vannak manapság, amik nem csak az időnket és a megtett távot mérik, de készítenek külön statisztikát, útvonalrajzot és még az elégetett kalóriákat is kiszámolják. A legjobb az egészben, hogy akár egy kattintással már meg is oszthatjuk a közösségi hálón a teljesítményüket, had büszkélkedhessünk el ezzel másoknak is. Szóval igazán nem érdemes otthon hagyni a telefont.

Így hát jó, ha szert teszünk egy karra köthető telefontartóra is. A telefonunk kéznél marad, még egy karnyújtásnyira sem lesz, viszont nem fog gátolni a mozgásban sem.

  1. Jókedv és kitartás

Sajnos ezeket nem lehet megvenni a sarki boltban, de még netről sem lehet megrendelni, pedig ezek nélkül nem érdemes neki indulni a kilométereknek. Az elején felettébb demotiváló lehet a tudat, hogy már az utca végén ki tudnánk köpni a tüdőnket, de ez ne szegje kedvünk.

Legyünk türelmesek magunkkal és tűzzünk ki elsőnek csak kis célokat, hogy meglegyen a sikerélmény. Az Ultrabalaton még várhat.

Balogh ZsófiÖsszes bejegyzése

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.